Pociąg z klockami – jak to działa?

Redakcja

2 stycznia, 2024
W ciągu ostatnich kilku lat wiele uwagi poświęcono wczesnej edukacji i roli, jaką odgrywa ona w późniejszym sukcesie akademickim i społecznym dzieci. Wraz z tym zwiększonym zainteresowaniem wzrosło zrozumienie wartości zabawy klockami we wczesnym dzieciństwie. Używanie klocków w okresie przedszkolnym stwarza dzieciom możliwość nauki geometrii, rozwiązywania problemów i rozumowania przestrzennego. Działania te pomagają im również rozwijać drobne umiejętności motoryczne, koordynację ręka-oko i chęć współpracy z innymi. Wszystkie te korzyści sprawiają, że powinieneś rozważyć jak najszybsze zainwestowanie w zestaw najwyższej klasy klocków dla swojego malucha.

Pociąg z klockami – budowanie torów

Jedną z pierwszych rzeczy, które dzieci uczą się robić z klockami jest budowanie torów dla zabawkowych pociągów. Wiele zestawów zabawek posiada tory, które są kompatybilne z klockami, więc dzieci mogą budować skomplikowane układy. Inne dzieci po prostu używają klocków w takiej postaci i budują własne tory. Aby zbudować tor z klocków, należy umieścić je na płaskiej powierzchni, z szynami na zewnętrznych krawędziach. Możesz dodać krzywe do toru, jeśli chcesz, ale upewnij się, że krzywe są wystarczająco stopniowe, aby zabawkowy pociąg nie spadł z toru. Pociągi klockowe mogą być używane na drewnianych lub betonowych blokach, ale szybko zużyją drewniane tory. Pozostawią również ślady na drewnianym stole.
pociag klocki dzieci

Pociąg z klockami – co można zbudować?

Gdy dzieci coraz bardziej oswajają się z budowaniem z klocków, będą próbowały wielu różnych konstrukcji. Mogą zbudować zamek lub dom, albo wykorzystać klocki do stworzenia miasta z drogami. Wszystkie te czynności pozwalają dzieciom rozwijać umiejętności rozumowania przestrzennego. Dzieci często budują wieże, ustawione w stosy lub opierające się na jednej stronie. Dzięki temu mogą ćwiczyć swoje umiejętności geometryczne, a także zdolności rozwiązywania problemów. Ponieważ dzieci dopiero zaczynają eksperymentować z budowaniem z klocków, rodzice muszą im pomóc, jeśli konstrukcje zaczynają się przewracać lub jeśli wieże wydają się niestabilne. Jednak w miarę jak dzieci będą się uczyć więcej o tym, jak klocki do siebie pasują, zaczną budować ostrożniej, a rodzice będą mogli pozwolić im na więcej eksperymentów. Dzieci mogą budować wiele różnych rzeczy z klocków, ale niezależnie od tego, co zbudują, będą rozwijać swoje drobne umiejętności motoryczne.

Polecane: